kontiki_banneri_marokko

Bongariliiton hallitus, taloudenhoitaja, jäsensihteeri ja päätoimittaja 2017

Yhdistyksen asioiden hoidosta vastaa hallitus, johon kuuluu syyskokouksessa valittu puheenjohtaja ja kahdeksan varsinaista jäsentä sekä yhdestä kolmeen varajäsentä. Hallitus valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan sekä ottaa keskuudestaan tai ulkopuoleltaan sihteerin, taloudenhoitajan ja muut tarvittavat toimihenkilöt. Hallituksen toimikausi on yksi vuosi.

Hallituksen jäsenet

Petteri Mäkelä

puheenjohtaja

"Syntynyt 1983 ja lintuharrastuksen olen aloittanut keväällä 1992 isäni innoittamana.  Bongariliittoon ja Lintutiedotukseen liityin helmikuussa 1997. Harrastukseni on hyvin monimuotoista sisältäen paikallisyhdistystoimintaa, lintuasemilla oleskelua, ralleja, rengastusavustusta, kuvaamista, bloggausta, harmaalokkeja ym. Lähinnä sydäntä on ulkosaariston retkeily ja etenkin Säppi. Pinnoista pyrin hoitamaan kaikki elikset, PLY:n ja Porin pinnat. Kk-pinnatkiinnostavat etenkin joulu-maaliskuussa kun lintuja on muuten vähän. Listaamisesta olen innostunut laajemminkin ja Pinnarissa olen liittynyt lähes sadalle listalle."

Pori

petteri.makela at gmail.com

McPe www

Sebastian Andrejeff

sihteeri

"Olen vuonna 1996 syntynyt ja Turusta lähtöisin. Harrastukseni kulmakiviä ovat spontaaniretkeily lintuasemilla, rengastusavustus ja suunnitelmissa on saada rengastuslupa. Lisäksi osallistun linnustonseurannan erinäisiin projekteihin, kuten vakiolinjojen laskemiseen Lapin maisemissa. Ralleihinkin tulee vuosittain otettua osaa. Mielenkiintoa on myös erinäisiin määritysasioihin ja äänittämiseen."

Niittykatu 15, 20720 Turku

sihteeri at bongariliitto.fi

IMG-20150621-WA0017

Markus Lampinen

varapuheenjohtaja

"Olen vuonna 1989 syntynyt turkulaislähtöinen, sittemmin helsinkiläistynyt lähestulkoon pakkomielteinen lintuharrastaja eli käytännössä kaikki vapaa-aika kuluu erilaisten lintuihin liittyvien askareiden parissa.

Bongariliiton jäsen olen ollut vuodesta 2002 ja hallituksen varajäsenenä sekä Lintutiedotuksen johtoryhmässä

aloitin 2015 alusta.

Harrastukseeni kuuluu melkein kaikkea mahdollista mutta sydäntä lähinnä ovat etupäässä spontaaniretkeily lintuasemasaarilla, rengastus monissa eri muodoissaan sekä erityisesti hiljaisina lintuaikoina haastavien määrityskuvien pohdiskelu. Toki myös bongaus on tärkeässä osassa ja tarpeeksi kovan lajin voin lähteä hoitamaan vaikka ulkomaille.

Tulevaisuuden suunnitelmiin sisältyy lintumatkoja ympäri maailmaa."

markus.lampinen1 at gmail.com

Markus

Jari Laitasalo

jäsen

”Olen 36-vuotias paljasjalkainen helsinkiläinen, joka on kierrellyt pääkaupunkiseudun lintupaikkoja 13-vuotiaasta asti. Käytännössä olen Hangon Lintuaseman kasvatti, mikä on toiminut omalla kohdalla lintuharrastuksessa vahvana suunnannäyttäjänä. Miehitysvuorokausia on kertynyt yli 750 vuorokautta eri lintuasemilta suomesta sekä ulkomailta.

Näinä päivinä tulee käytyä eri puolilla Eurooppa, Afrikkaa, Itä-Siperiaa sekä Aasiaa määritystietoutta kartuttamassa. Samoilta alueilta tulevia lajeja on tietenkin mielenkiintoista nähdä myös suomessa ja käynkin kuittaamassa yleensä määrityksellisesti haastavat tai muuten mielenkiintoiset lajit. Lintujen yksityiskohtien kuvaaminen rengastuksen ohella sekä lintujen äänittäminen on täyttänyt viime vuosina retkeilystä pääosan. Näin voin pähkäillä myöhemmin sitä mitä en heti tilanteessa ole tajunnut katsoa tai kuunnella.”

jari.laitasalo at gmail.com

JLo

Antti Peuna

jäsen

"Olen syntynyt vuonna 1989 ja lähtöisin Kuusamosta, jossa nuorena poikana aloitin lintuharrastuksen. Nykyään asun Helsingissä. Lintuharrastuksen suhteen olen kaikkiruokainen ja yritänkin pitää harrastukseni monipuolisena: Linturallien intensiivisyys sytyttää aina, kameraa ulkoilutan toisinaan ahkerastikin, rengastusta tulee harjoitettua pienimuotoisesti lähinnä pesivien pöllöjen ja petolintujen parissa pohjoisessa. Bongausinto on kasvanut viime vuosina ja nykyään liikahdan lähinnä elisten tai muuten mielenkiintoisten harvinaisuuksien perään lähialueille."

Heikki Vasamies

Lehtikaskenkuja 1 B, 02340 ESPOO

Puh. 040-7075681

heikki.vasamies at sed.fi

"Pitkähkön harrastelijauran omaava espoolaisbongari, jonka työn rajoittama vähäinen retkeily suuntautuu lähinnä Uudenmaan länsiosiin. Elikset bongataan kun pystytään, muu pinnatehtailu on jäänyt vähemmälle, burn outtia helpottavan sponderetkeilyn varjoon. Kehittänyt vanhemmiten itselleen omantunnon – lintuja pitää suojella!"

Heikki_Vasamies

Janne Aalto

Rimapolku 5 A 6, 59100 PARIKKALA

janne.aalto at ornio.net

"Olen reilu kolmekymppinen, neljännesvuosisadan lintuja harrastanut ja aina enemmän tai vähemmän myös bongannut Parikkalalainen. Pinnoista sydäntä lähinnä ovat spondet, WP-pinnat sekä Siikalahti-pinnat, mutta lähes kaikenlaista tulee listattua. Yhdistystoimintaa on tullut tehtyä niin PPLY:ssä kuin EKLY:ssäkin ja jo vuosia olen toiminut eräänlaisena Itä-Suomen tietotoimistona muualta aina mukavan säännöllisesti näille nurkille suuntaaville bongareille."

Janne_Aalto_f (80) JA

Taloudenhoitaja

Matias Castrén

jäsen

"Aloitin lintuharrastuksen 1970-luvulla Helsingin Lauttasaaressa koulussa toimineen Hemppo-kerhon puitteissa. Nuoruusvuosien jälkeen aktiivisessa harrastuksessa oli taukoa, mutta 2000-luvun alun jälkeen olen taas harrastanut aktiivisemmin. Retkeilen säännöllisesti lähikohteissa kuten Espoon Laajalahdella, Helsingin Lauttasaaressa ja Kirkkonummella. Keväisin seuraan arktikaa itäisellä Suomenlahdella. Lisäksi käyn vuosittain muutamalla lintupainotteisella matkalla. Mieluisia matkakohteita ovat kotimaan kohteiden lisäksi esimerkiksi Viro ja Espanja."

Yhteystietoni ovat:

Niittymäenkuja 2 B, 02200 ESPOO

matias.castren at iki.fi

MC Liettua 09 2013

Bongari-vuosikirja - päätoimittaja

Petri Kuhno

hallituksen varajäsen

Lahti

petri.kuhno at phnet.fi

Vuodesta 1979 asti lintuja harrastanut, jyväskyläläissyntyinen ja sittemmin päijäthämäläistynyt aito sisis, jolla Suomen eliksissä on matkaa 400:aan vielä vaikka kuinka monta lajia, mutta WP-listalla katkesi 700 pinnaa vuonna 2014. Hiukan laiska bongaamaan, ja retkeily onkin ulkomaanreissuja lukuunottamatta hyvinkin paikallispainotteista tällä hetkellä. Mukaan on ujuttaututunut viime vuosina myös kuvaaminen.

omakuva

Jäsensihteeri